بهترین کلینیک سردرد تهران

سردرد یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریباً همه گاه‌به‌گاه آنها را تجربه می‌کنند و این چیز عجیبی نیست! بسیاری از ما هرچند وقت یکبار دچار سردرد می‌شویم. آنها اغلب خودبه‌خود یا با چند مسکن از بین می‌روند. اما برخی از افراد اغلب یا برای مدت طولانی به آنها مبتلا می‌شوند یا درد زیادی احساس می‌کنند و به نظر می‌رسد هیچ‌چیز در تسکین سردردشان مؤثر نیست. کلینیک تهران rtms با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا و بهره‌مندی از بهترین متخصصین سردرد یکی از مجهزترین و به‌روزترین کلینیک سردرد تهران است که شما برای درمان انواع سردرد خود می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

درمان سردرد در کلینیک تهران rtms

اگر از سردردهای مکرر یا شدید رنج می‌برید یا سردردهای شما با علائم دیگری همراه است، پزشکان کلینیک تهران rtms می‌توانند به شما کمک کنند. درمان سردرد در کلینیک تهران rtms زیر نظر بهترین متخصص سردرد با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا صورت می‌پذیرد. روش درمانی مورد استفاده بدون دارو از طریق تحریک مغناطیسی مغز با دستگاه rtms است. جهت آشنایی بیشتر با این روش نوین درمانی میتوانید مقاله درمان میگرن بدون دارو را مطالعه کنید.

متخصصان مغز و اعصاب کلینیک سردرد تهران rtms از جدیدترین ابزارها برای تشخیص و درمان بیماری‌های عصبی برای بیماران در هر سنی استفاده می‌کنند. از آسیب‌های مغزی حاد گرفته تا شرایط مزمن توسط متخصصان خبره از جمله بهترین دکتر سردرد در تهران این کلینیک تشخیص و اقدامات لازم برای درمان، انجام می‌شود. برای آشنایی با پزشکان متخصص مغز و اعصاب کلینک میتوانید به صفحه پزشکان مراجعه کنید.

جهت رزور نوبت و تعیین وقت برای درمان سردرد و میگرن خود با شماره تلفن کلینیک تماس بگیرید.
09309607633

گاهی اوقات، درمان‌های خانگی و توصیه‌های پزشک معمولی شما ممکن است برای تسکین سردرد شما کافی نباشد. درصورتی‌که:

  • آن‌قدر سردرد دارید که باعث ایجاد اخلال در شغل، مدرسه یا زندگی خانوادگی شما می‌شود.
  • آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن و سایر داروهای بدون نسخه را اغلب مصرف کنید؛ ولی هیچ تأثیری ندارد.
  • سردرد شما بدتر می‌شود و به مصرف بیش از حد دارو روی می‌آورید.
  • به دلیل سردرد خود به اورژانس مراجعه کرده‌اید.
  • در ماه گذشته بیش از 15 سردرد داشته‌اید.

درمان قطعی سردرد

دکتر سردرد چه کسی است؟

تنها پزشکانی به طور قانونی می‌توانند خود را متخصص سردرد بخوانند که تخصص مغز و اعصاب داشته باشند و تمام دوره‌های تکمیلی تشخیص و درمان انواع سردردها را گذرانده و مهارت و دانش بالینی لازم را کسب کرده باشند. کلینیک تهران rtms یک کلینیک میگرن در تهران با بهره‌مندی از بهترین متخصصین سردرد و یکی از مجهزترین کلینیک‌ها در ایران است که می‌توان گفت از نظر تجهیزات و متخصصین توانمند، در منطقه کم‌نظیر است. یکی از روش های درمان سردردهای میگرنی در این کلینیک درمان میگرن با rtms است.

نورولوژیست‌ها یا متخصصین مغز و اعصاب (Neurologists) متخصصانی هستند که اختلالات مغز و سیستم عصبی را درمان می‌کنند. اگر سردرد و میگرن شدید یا ناتوان‌کننده دارید یا دچار گیجی یا تشنج هستید، توصیه می‌کنیم حتماً به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. آزمایش‌های ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن و EEG یا نوار مغر آزمایشاتی هستند که می‌تواند توسط این متخصصین درخواست شود تا انجام دهید. چون این آزمایش‌ها در نشان‌دادن تومورها، ناهنجاری‌ها، عفونت، جراحات، خونریزی یا سایر مشکلات مغزی یا سیستم عصبی که می‌تواند باعث سردرد شود، مفید خواهند بود.


بیشتر بخوانید: تفاوت نوار مغز سالم و ناسالم


جراحان مغز و اعصاب (Neurosurgeons) متخصص اختلالات در مغز، اعصاب و نخاع هستند. سردردها هم مغز و هم سیستم عصبی شما را درگیر می‌کنند، بنابراین اگر سردرد و میگرن به درمان پزشکی پاسخ ندهد، ممکن است بهتر باشد با جراح مغز و اعصاب مشورت کنید. جراحان مغز و اعصاب می‌توانند اقداماتی را انجام دهند که پزشک عمومی نمی‌تواند انجام دهد.
با انواع سردرد و علائم آن ها آشنا شوید

انواع مختلفی از سردردها از سردردهای مزمن روزانه که 15 روز یا بیشتر در ماه رخ می‌دهد، تا سردردهای تنشی و میگرن وجود دارند. سردردهای تنشی، رایج‌ترین انواع سردردها بوده و ممکن است به‌صورت یک نوار درد شدید در اطراف سر، یک درد یا فشار مبهم احساس شود.
این سردردها:

  • ممکن است باعث درد خفیف تا متوسط در هر دو طرف سر شود.
  • از نظر فرکانس بسیار متفاوت است.
  • می‌تواند گاه‌به‌گاه باشد.
  • ممکن است بیش از 15 روز در ماه رخ دهد.
  • از 30 دقیقه تا یک هفته طول بکشد.

اغلب سردردهای تنشی گاه‌به‌گاه، به‌راحتی با داروهای بدون نسخه از جمله آسپرین، ایبوپروفن (Advil, Motrin IB)، استامینوفن (تیلنول و...) درمان می‌شوند. درمان‌های جایگزین با هدف کاهش استرس مثل درمان شناختی رفتاری، بیوفیدبک، ماساژدرمانی و طب سوزنی ممکن است مفید باشد. اگر سردرد شما به مشکلات سینوسی مربوط می‌شود، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

میگرن یکی دیگر از انواع رایج سردرد است که زنان را سه برابر بیشتر از مردان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. میگرن به طور معمول باعث درد متوسط تا شدید، تپش قلب، تهوع، استفراغ یا افزایش حساسیت به نور یا صدا شود. این نوع سردرد شدید فقط یک طرف سر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، هرچند که گاهی بیماران درد را در هر دو طرف سر تجربه می‌کنند. میگرن با فعالیت‌هایی مانند بالارفتن از پله‌ها بدتر می‌شود و بدون درمان ممکن است از 4 تا 72 ساعت طول بکشد.

روش های درمان سردرد

برخی از میگرن‌ها می‌توانند باعث زنگ‌زدن در گوش یا فشار سینوسی شوند. نوعی از میگرن به نام میگرن دهلیزی (vestibular migraine) می‌تواند باعث سرگیجه شما شود. این نوع سرگیجه می‌تواند ناشی از مشکلات گوش داخلی شما باشد.

چشم‌پزشکان ممکن است به یک بیماری جدی به نام میگرن چشمی (ocular migraines) کمک کنند. از هر 4 نفر مبتلا به میگرن، 1 نفر دچار آئورا (Aura) یا تشعشع نورانی می‌شود که می‌تواند بینایی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. نوع دیگری که از سردرد که میگرن شبکیه (retinal migraines) نام دارد، می‌تواند شما را به طور موقت کور کند. چشم‌پزشک می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌دیدگی شما کمک کند و به دنبال مشکلات اساسی باشد.

متخصصان زنان و زایمان بر بارداری، زایمان و سایر مسائل مربوط به سلامت باروری زنان تمرکز دارند. همانطور که اشاره شد، زنان سه برابر مردان به میگرن مبتلا می‌شوند. گاهی اوقات، میگرن می‌تواند ناشی از تغییرات در سطوح استروژن و سایر هورمون‌ها در طول دوره‌های قاعدگی یا بارداری باشند. برای میگرن قاعدگی (menstrual migraines)، پزشک ممکن است تریپتان (triptan) را تجویز کند، دسته‌ای از داروهایی که از میگرن جلوگیری کرده یا میگرن شروع شده را متوقف می‌کند.

اگر می‌دانید چه چیزی باعث میگرن شما می‌شود، اجتناب از این محرک‌ها و یادگیری نحوه مدیریت آنها می‌تواند به پیشگیری از میگرن یا کاهش درد کمک کند.


بیشتر بخوانید: تحریک الکتریکی مغز یا tdcs چیست؟


چه زمانی به دکتر یا کلینیک سردرد مراجعه کنیم؟

چگونه متوجه می‌شوید که زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب برای درمان سردرد یا میگرن فرارسیده است؟ گفتیم که تقریباً همه دچار سردرد می‌شوند و بسیاری از آنها جای نگرانی ندارند؛ اما اگر سردرد باعث اختلال در فعالیت‌ها، کار یا زندگی شخصی شما می‌شود، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. حتی برخی از علائم هست که در صورت مواجهه با آنها باید بلافاصله به نزدیک‌ترین اورژانس یا کلینیک سردرد مراجعه کنید. چراکه این علائم ممکن است نشانه سکته مغزی یا سایر مشکلات تهدیدکننده زندگی باشد. برخی از این علائم عبارت‌اند از:

  • گیجی؛
  • مشکل در صحبت‌کردن یا درک صحبت دیگران؛
  • گفتار نامفهوم یا صدای خشن؛
  • بی‌حسی یا ضعف در صورت یا اندام‌ها، به‌خصوص اگر در یک طرف باشد.
  • لرزش یا کلافگی؛
  • مشکلات بینایی یا دوبینی؛
  • اندازه مردمک نابرابر؛
  • افتادگی پلک در یک طرف؛
  • ناتوانی در ایستادن حتی در صورت نگه‌داشتن یک جسم ثابت؛
  • استفراغ ناگهانی یا شدید بدون علت مشخص؛
  • سردرد بسیار شدید و ناگهانی؛
  • سردرد پس از ضربه به سر یا سقوط؛
  • تب، سفتی گردن، بثورات پوستی، گیجی، تشنج؛

این علائم نشان‌دهنده وضعیت جدی‌تری است؛ بنابراین تشخیص و درمان فوری مهم است. اگر سردرد شدید یا علائم مرتبطی دارید که زندگی شما را مختل می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. درصورتی‌که:

  • سردرد شما بیش از یک یا دو روز طول می‌کشد.
  • سردردهای شما به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند.
  • سردرد شما با زور زدن بدتر می‌شود.
  • سردرد شما از صبح زود شروع می‌شود.
  • شما در حال تجربه تغییرات در بینایی هستید.
  • همراه با سردردتان، تشنج هم داشته‌اید.

هنگامی که برای سردرد به کلینیک سردرد تهران یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه می‌کنید، احتمالاً سابقه پزشکی شما را می‌گیرد، معاینه فیزیکی و آزمایش‌های عصبی انجام می‌دهد.

بهترین دکتر سردرد در تهران

روش های درمان سردرد

روش های درمان سردرد بستگی به تشخیص و علائم فرد مبتلا دارد. اگر برای تمام سردردهای خود آسپرین یا استامینوفن مصرف می‌کنید، بهتر است بدانید که این بهترین روش برای درمان قطعی سردرد نیست. اولین قدم برای خنثی‌کردن سردردهای مکرر این است که نوع سردرد مشخص شود. گاهی اوقات سردرد نشانه بیماری یا وضعیت دیگری است و گاهی اوقات هیچ دلیل روشنی وجود ندارد. به هنگام بروز سردرد به علائم و محرک‌های احتمالی مانند غذا، استرس یا تغییرات خواب توجه کنید.

پزشک متخصص بسته به علائم شما ممکن است هریک از آزمایش‌های زیر را تجویز کند:

سی‌تی‌اسکن: تشخیص هرگونه مشکل ساختاری، خونریزی، مشکلات ستون فقرات یا تومورهایی که می‌تواند باعث سردرد شما شود.

ام‌آرآی: تشخیص آسیب وارده به سر یا مشکوک بودن به یک مشکل ساختاری یا تومور؛

EEG : تشخیص صرع و سایر اختلالات مغزی مانند سکته مغزی، التهاب، آسیب مغزی ناشی از ضربه به سر، اختلالات خواب و اختلال عملکرد مغز؛

معاینات چشم: بررسی نشانه‌های ضربه‌مغزی یا آسیب عصبی با معاینات چشم؛

ضربه‌زدن به ستون فقرات یا آزمایش CSF: کمک به یافتن عفونت یا تومور، مانند سندرم گیلن‌باره.

عکس‌برداری با اشعه ایکس از سینوس‌ها: عکس‌برداری با اشعه ایکس از سینوس‌ها به دلیل مشکوک شدن به عفونت سینوسی یا مشکلات مزمن سینوسی؛

آزمایش‌های آزمایشگاهی: تجویز آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون یا آزمایش ادرار برای تأیید یا رد شرایط سلامتی، مانند بیماری تیروئید یا دیابت؛

همچنین بخوانید
در این مقاله علائم شایع بیماری ام اس از جمله علائم اولیه، علائم ام اس خاموش، علائم ام اس خفیف و ... را به طور کامل بررسی کرده‌ایم.
در این مقاله با انواع علائم افسردگی و افسردگی شدید در زنان متاهل و مجرد، مردان، نوجوان و افراد مسن آشنا میشویم و تست علائم افسردگی را معرفی میکنیم.
در این مقاله به بررسی بیماری افسردگی میپردازیم و با هرآنچه که درمورد این بیماری باید بدانیم از جمله علائم، ریشه های شکل گیری بیماری، انواع افسردگی، روش های درمان و ... آشنا میشویم.
بیش فعالی یک اختلال شایع است که با علائمی مانند کم توجهی، تکانشگری و ... همراه است. در این مقاله به بررسی ماهیت بیش فعالی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ، علائم و علل آن، ارتباط آن با افسردگی و راه های تشخیص و درمان آن می پردازیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: