درمان آلزایمر بدون دارو

آلزایمر، متداول ترین نوع از بیماری زوال عقل بشمار میرود. دراین بیماری ، شخص در موارد زیردچاراشکال میشود:  شناخت، حافظه ، زبان ، مهارت حل کردن مساله و بطور کلی هر آنچه که به فکر کردن نیاز دارد.  بیماری که به  آلزایمر دچار شده است میتواند برای تحریک مناطقی از مغز که دچار مشکل شده اند، از دستگاهrTMS  استفاده کند. این درمان بدون هیچگونه عمل جراحی، بیهوشی ، امن وبدون خطر است که در زمان های مشخص طبق جلسات تعیین شده انجام میشود.

نحوه عملکرد درمان آلزایمر با rtms چگونه است؟

تشخیص آلزایمر در مراحل اولیه بیماری، اهمیت بسیاری دارد. در روش تحریک مغناطیسی مغز، در دسته ای که بر روی سر قرار میگیرد از آهن ربایی استفاده میشود که توسط آن میتواند مغز را تحریک کند و از آنجا که جلسات درمان ۴ الی ۶ جلسه در هفته است به آن روش تی ام اس تکرار شونده و یا rTMS گفته میشود. این تحریک مغزی میتواند فعالیت مغز را کند یا سریع کند ، و به این ترتیب مشکل شناخت بیمار بهبود پیدا کند.

در درمان آلزایمر با این روش  از دستگاه rTMS استفاده میشود. این دستگاه ،دارای دسته پروانه ای شکلی است که به آسانی روی سرقرار میگیرد تا مناطقی از مغز را بدون ناراحتی ، تحریک کند.وسیله ای که بر روی سر قرار داده میشود میتواند با تحریک مغناطیسی مغز، به بهبود نواحی که دچار مشکل شده است کمک کند.

اثر گذاری به نوع تحریک و نحوه تحریک بستگی دارد، به الگویی منظم که مغز بتواند از آن پیروی کند. نوعی تحریک مهاری که فعالیت مغز را آهسته میکند ، یا تحریک فعال کننده که فعالیت مغز را افزایش میدهد.افرادی که بیماری آلزایمر آنها در حد متوسط بوده است، با تحریک فعال کننده، نتیجه بهتری گرفته اند.

بیماران آلزایمری ممکن است دچار افسردگی نیز باشند ، پس پیشرفت درمانشان به درمان افسردگی شان بستگی خواهد داشت. همچنین درمان افسردگی با دستگاه آر تی ام اس نیز امکان پذیر است. 

درمان آلزایمر با rTMS

فواید درمان آلزایمر با دستگاه آر تی ام اس

در این روش با تحریک سلول های مغزی تلاش می شود عملکرد طبیعی سلول های مربوط به حافظه برگشته و علائم آلزایمر کاهش پیدا کند.

بهبودی و درمان آلزایمر بصورت کوتاه و یا بلند مدت ، با تاثیر بر ویژگیهای زیر :

  • شناخت
  • انعطاف پذیری بافت مغز
  • حافظه
  • ادراک
  • تولید زبان
  • ادراک زبان
  • خلق
  • توجه
  • بیحسی وبی علاقگی
  • حل مساله
  • عملکردهای اجرایی مثل: برنامه ریزی ، اولویت بندی، تمرکز روی کاربرای به پایان رساندن آن

آیا درمان آلزایمر با آر تی ام اس معایبی دارد؟

حس ناراحتی در بخشی از سر که نزدیک به آهن ربا قرار دارد.

حس مور مور شدن در فک، پوست سر، صورت.

اما عوارض طولانی مدتی برای این درمان شناسایی نشده است.

درمان آلزایمر با تحریک مغناطیسی مغز در کلینیک تهران rTMS

این روش درمانی در مرکز آر تی ام اس تهران میتواند در کنار تجویز های دارویی بیمار استفاده شود و روند بهبودی را افزایش دهد. از آنجاییکه دربیماری آلزایمر، انعطاف پذیری بافتی مغز از بین میرود ،این روش میتواند تاثیر مثبتی بر روی این مشکل داشته باشد. همچنین در این مرکز با کمک روش rTMS، عملکرد شناخت، در بیمار آلزایمری درمان میشود. به کمک روش rTMS در مرکز آر تی ام اس تهران مشکلات بی حسی ، بی علاقگی ، خلق بد، اشکال در حافظه، اشکال در تولید و ادراک زبان و توجه بهبود پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید
در این مقاله علائم شایع بیماری ام اس از جمله علائم اولیه، علائم ام اس خاموش، علائم ام اس خفیف و ... را به طور کامل بررسی کرده‌ایم.
در این مقاله با انواع علائم افسردگی و افسردگی شدید در زنان متاهل و مجرد، مردان، نوجوان و افراد مسن آشنا میشویم و تست علائم افسردگی را معرفی میکنیم.
در این مقاله به بررسی بیماری افسردگی میپردازیم و با هرآنچه که درمورد این بیماری باید بدانیم از جمله علائم، ریشه های شکل گیری بیماری، انواع افسردگی، روش های درمان و ... آشنا میشویم.
بیش فعالی یک اختلال شایع است که با علائمی مانند کم توجهی، تکانشگری و ... همراه است. در این مقاله به بررسی ماهیت بیش فعالی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ، علائم و علل آن، ارتباط آن با افسردگی و راه های تشخیص و درمان آن می پردازیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: